Forgalom növelés

Forgalom növelés

Szinte minden webmesternek a látogatottság növelése, fenntartása okozza a legnagyobb fejfájást. Megpróbálom összegyűjteni ebben a bejegyzésben a legnépszerűbb módszereket, technikákat a folyamatos forgalom fenntartásához, növeléséhez.

Nem fogunk külön kitérni az ún. “On-page SEO” technikákra, amely a weblapokon belül alkalmazott kereső optimalizálást jelenti, hanem inkább egyéb oldalakra fogunk összpontosítani ahonnan látogatókat szerezhetünk. Végtére is Google folyamatosan módosítja az algoritmusát, így ami ma jól működik, az nem biztos, hogy a következő frissítésnél is működni fog. Olvastam egy érdekes cikket egy amerikai oldalon a kereső optimalizálásról, ahol lényegében azt írta a szerző, hogy “a legjobb keresőoptimalizálás az, ha úgy teszünk mintha a Google nem is létezne”. Vitatható kijelentés, de azért érdemes elgondolkodni rajta. De akkor vágjunk is bele és nézzük milyen egyéb lehetőségeink vannak látogatók szerzésére.

1. Linkkatalógusok

Linkkatalógusok, linkgyűjtemények nagyszerű lehetőséget nyújtanak arra, hogy a látogatók rátaláljanak az oldalunkra, valamint sok esetben ingyenes backlinket is kapunk így. Ezekben a gyűjteményekben meg kell adni az oldalad címét, URL-t, rövid leírást, valamint általában kulcsszavakat. Vigyázni kell azonban mert honlapunkat könnyen kidobhatja a Google az indexből, ha nem értünk hozzá – megfontolásra érdemes egy keresőoptimalizáló szakember alkalmazása.

Érdemes beküldeni oldaladat a nagyobb linkkatalógusok, valamint a releváns lap.hu oldalakra.

Érdemes még beküldeni az oldaladat a Dmoz.org katalógusába is. Habár ez nem magyar, vannak régiókra és országokra lebontott kategóriái is. Ez a neten található legnagyobb katalógus, így ha az oldalad itt megtalálható akkor az jó pontot jelent a keresőknél is.

2. Közösségi oldalak

A közösségi oldalakat gondolom nem kell részletesen bemutatnom. Itt lényegében csak a Facebook-ot és a Twittert szeretném megemlíteni. A Google is kijött a sajátjával, a Google plus-al, de nem hinném, hogy ez itthon nagyon népszerű lenne, legalábbis egyelőre.

A Facebook-on ugye létre tudsz hozni saját oldalt amit megoszthatsz barátaiddal. Ha a főoldaladról folyamatosan megosztassz híreket, információkat akkor akkor azok megjelennek a barátaid facebook oldalán is, így új látogatókra tehetsz szert.

A twitter is hasonló elven működik, akik követnek téged azok látni fogják a te “Tweet”-jeidet.

3. Social Bookmarking/Linkmegosztó oldalak

Ezekhez az oldalakhoz beküldheted a bejegyzéseidet, oldalaidat könyvjelzőkként és így a linkeden keresztül a látogatók eljutnak az oldaladra. Habár az ilyen típusú oldalak nem nagyon elterjedtek Magyarországon, néhány nagyobb külföldi oldalra érdemes beküldeni:

4. Kérdezz-Felelek oldalak

Amint a névből is lehet következtetni ezek olyan oldalak mint a magyar gyakorikérdések.hu, angolkerdezzfelelek.hu vagy a Yahoo answers oldal, ahol válaszolhatsz különböző témákban feltett kérdésekre és ha szükséges linket is megadhatsz forrásként. Természetesen ne használjuk ezt spammelésre.

5. Online Enciklopédiák

Ezek közül természetesen a Wikipedia a legismertebb. Azt hiszem ez különösebb ismertetést nem igényel. Talán annyit mégi érdemes megemlíteni, hogy ha az oldalad engol nyelvű és a célközönség nem magyar, akkor érdemes lehet külföldi wiki típusú oldalakra cikkeket beküldeni, természetesen a linkeddel ellátva.

6. Online Fórumok használata

Közösségi fórumokról is lehet látogatókat szerezni szép számmal. Ma már szinte minden fórumon beállíthatsz aláírást a profilodban, ahol az oldalad linkjét is megadhatod (ha engedélyezik). Általában, ha hasznos tagja vagy a fórumnak és építő jellegű hozzászólásokat írsz akkor az adminisztrátorok engedélyezni szokták, hogy linket használj az aláírásodban. Ez egy nagyon egyszerű és biztos módja a forgalom növelésnek.

7. Vendég bloggolás

Ez is egy nagyszerű módja új látogatók szerzésének. Keress meg blog tulajdonosokat a saját témádban és ajánld fel nekik, hogy írsz bejegyzéseket az oldalukra amennyiben a cikk végén használhatod az oldalad linkjét. Természetesen itt jó minőségű cikket kell, hogy írj, ha azt szeretnéd, hogy meg is jelenjen.

8. Levelező lista

Levelező listák/Email listák építése is egy nagyon fontos eszköz. Természetesen itt valami fontosat kell, hogy ajánljunk a látogatóinknak, különben nem fognak feliratkozni a listánkra. Ezenkívül nagyon fontos, hogy a számukra elküldött emailjeink fontos, érdekes információkat tartalmazzanak és ne csak folyamatosan eladni próbáljuk a termékeinket.

Egy nagyon hasznos software Email listák tulajdonosainak az Atomic Email studio. Ez a program 100%-ban kezelni tudja az email listánkat (feliratkozás, leiratkozás, email küldés és még számos hasznos funkció), így hosszútávon pénzt is megtakaríthatunk, hiszen nem kell külön fizetni az email küldő szolgáltatásokért.

9. Cikk katalógusok

A cikk katalógusok/gyűjtemények hazánkban nem nagyon elterjedtek, így csak akkor érdemes használni őket ha az oldalunk célközönsége angol nyelvű. Itt lényegében egy kb 500 szavas cikket kell írnod (egyedi cikk, nem másolat) egy témában amit beküldhetsz ezekbe a gyűjteményekbe. Lényegében hasonló elven működik mint a linkkatalógusok.

10. Video marketing

A különböző video megosztó portálok is nagyszerű lehetőséget biztosítanak új látogatók szerzéséhez. Ilyenek például a YouTube, Vimeo vagy a magyar Indavideo.

Ehhez már természetesen szükség van egy kis technikai tudáshoz is, hiszen el kell készítenünk saját videóinkat. Ha nem megy, természetesen fizethetünk hozzáértőknek.

A Camtasia Studio egy nagyszerű program amivel könnyen készíthetünk profi videókat. Ilyen program még az Adobe After Effect vagy a SonyVegas. Hamarosan induló YouTube csatornánkon folyamatosan közzé teszünk majd oktatóvideókat ezeknek a programoknak a használatáról.

Fontos, hogy a megosztó oldalakra feltöltött videóinkhoz megfelelő címet és min. 100-200 szavas egyedi leírást is mellékeljünk. A cím nagyon fontos hiszen ez mondja meg a látogatónak, hogy mit fog nézni, egy jó cím új látogatókat vonz, valamint a megfelelő cím leírás tartalmazza azt/azokat a kulcsszót/kulcsszavakat amely(ek) alapján a látogató rátalál a videóra a keresőben.

Szerintem ez a 10 legfontosabb (és ingyenes) forgalomnövelő technika amit a webmestereknek alkalmazniuk kellene. Természetesen, ha a pénztárcánk engedi akkor használhatunk fizetett hirdetéseket ismint például Google Adwords vagy hirdetés a Facebook-on. Ezekről majd egy későbbi bejegyzésben írok majd.