Fogyás a testalkatomhoz


Fitnesz — Bizonyára hallottad már azt a kifejezést, hogy körte testalkat.

fogyás a testalkatomhoz

Az ilyen alkatú embereknek keskeny, vékony a felsőtestük, a karjuk vékony, fogyás a testalkatomhoz csípőjük viszont kicsit teltebb a kelleténél. A testzsír leginkább a csípőn és a combokon halmozódik fel.

fogyás a testalkatomhoz

Ez azonban nem egy rossz dolog, hiszen a széles csípő hagyományosan még mindig a termékenység jele és szerte a világon számos kultúrában nagyon csábítónak és kívánatosnak találják a körte alkatú hölgyeket.

A körte testalkattal rendelkezők hajlamosabbak a narancsbőrre, azonban az ilyen testalkattal rendelkezők kevesebb egészségügyi gonddal rendelkeznek, mint például az alma alkatúak, akik leginkább a pocakjukra híznak. A körte testalkatú személyek közül kevesebben szenvednek vércukoringadozástól.

Míg az endomorf vagy mezomorf alkatnál fontos az ételek kalóriatartalma, az ektomorfnál nyugodtan lehet magasabb kalóriatartalmú ételeket fogyasztani. Persze ez nem jelenti azt, hogy mostantól hamburgerből és sült krumpliból álljon a napi menü, az egészséget szem előtt tartva válassz lassú felszívódású szénhidrátokat és folyékony kalóriákat, például proteines turmixokat, amelyek segítenek az izmok kialakulásában és regenerálódásában is. Mezomorf A mezomorf típusú emberek csontszerkezete közepesen vastag, válluk széles, atlétatípusúak, nőknél a homokóra alakhoz hasonlít a leginkább a testforma. Könnyebben szednek magukra izmot, mint az ektomorf alkatúak, és kisebb a zsírtömegük is. Ha van egy kis feleslegük, gyors anyagcseréjük miatt könnyen megszabadulnak tőle.

Ha valakinek körte alkata van, nem jelenti azt, hogy nem jelent gondot vagy veszélyt a felesleges zsír, azonban az ilyen testtel rendelkezők másként reagálnak a testmozgásra és a táplálkozásra, mint az alma alkatúak. Ha ilyen testalkattal rendelkezel, mindenképpen ragaszkodj az alacsonyabb zsírtartalmú étrendhez.

Miért jó vagy rossz, ha körte testalkatom van? | Fitneszguru

Részesítd előnyben a magas kalciumtartalmú, de kevés zsírt tartalmazó táplálékokat, például a tejet vagy a joghurtot, amelyek segítenek megőrizni a csontjaid erejét. A körte alkatú emberek hajlamosabbak a csontritkulásra és az étkezési rendellenességekre.

Hatályos: Az adatok kezelésével összefüggésben Szolgáltató mint adatkezelő ezúton tájékoztatja a Honlapot igénybe vevő felhasználókat a Honlapon általa kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintett felhasználó jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről.

Ha valaki nem megfelelően táplálkozik, akkor kalciumhiányban szenvedhet, ami a csontok egészségét veszélyezteti. Próbálj meg minél kevesebb feldolgozott élelmiszert fogyasztani, például sovány húsokat, teljes kiőrlésű gabonákat, zöldségeket és gyümölcsöket. Kerüld az olajban, zsírban sült, bundázott ételeket, de rendszeresen ne fogyassz majonézt és tejfölt sem.

"+_NEWS_RATING_YOU_LIKE_THIS_ARTICLE+"

Végezz hetente legalább három alkalommal állóképességet fejlesztő gyakorlatokat. A gyakorlatokból végezz ismétlést.

fogyás a testalkatomhoz

Kezdetben hagyj magadnak legalább másodpercet a két gyakorlat közötti pihenésre, később ezt lecsökkentheted 30 másodpercre. A körte típusú nőknek általában lapos a hasuk, így nekik a kardioedzések során a lábuk erősítésén kell a legtöbbet dolgozni.

A kardiogyakorlatok segítenek megszabadulni a feleleges testzsírtól, de ez az alakformálásban is segíthetnek.

fogyás a testalkatomhoz

Hetente legalább öt alkalommal végezz aerob gyakorlatokat legalább fél órán keresztül. A körte testalkatúak számára az aerob edzések során az intervall edzésekre kell törekedni.

Az intenzitást növelheted úgy, hogy ha például futópadon edzel, akkor emelkedőn és nem csak lejtőn futsz.

Ha szobakerékpározol, akkor emelj az ellenálláson. Fogyassz elegendő folyadékot, mivel a körte típusú emberek hajlamosak a narancsbőrre, amely jól reagál a megfelelő mennyiségű vízfelvételre. Viszont jó hír, hogy egyes hozzáértő személyek úgy vélik, hogy a csípőn lerakódott zsír bizonyos szintű védelmet nyújt a szívbetegségekkel szemben.

fogyás a testalkatomhoz

Ennek nem más az oka, minthogy a csípőn lerakódott zsír, tartalmaz egy adiponektin nevű gyulladáscsökkentő hormont, amely védelmet nyújt az artériák fogyás a testalkatomhoz. Azonban mindenkinek nagyon fontos, hogy a testsúlya az ideális tartományban maradjon, hiszen az, hogy valaki körte testalkattal rendelkezik, még nem jelenti azt, hogy mindenféle betegség elkerüli.