Facebook hirdetés létrehozása

Facebook hirdetés létrehozása

Ebben a cikkben megnézzük lépésről lépésre, hogy hogyan kell elkészíteni egy hirdetést a Facebook-on.

Ahhoz, hogy hirdetést adhass fel a Facebook-on, rendelkezned kell egy Facebook fiókkal. Ha még nem regisztráltál a facebook-on, akkor azt gyorsan megteheted az oldalukon. A regisztráció természetesen ingyenes. Ettől a ponttól én úgy tekintem, hogy mát létrehoztad a Facebook fiókodat és beléptél.

A hirdetés létrehozásához a következő linkek valamelyikére kell kattintanod:

https://www.facebook.com/business/connect
http://www.facebook.com/ads/create/

Ha az első linkre kattintottál, akkor a jobb felső sarokban látnod kell egy zöld “Create an Ad” gombot. Kattints rá a kezdéshez.

Amint majd láthatod, az oldal nincs teljesen lefordítva így lesz olyan szöveg ami angolul, és lesz olyan ami magyarul jelenik majd meg. A következőt kell látnod:

facebook hirdetes

Itt meg kell adnod az oldalad linkjét. Ez lesz az a link ahová majd a látogatók átirányításra kerülnek. Ebben a példában egy kitalált autókereskedés oldalát fogom használni, http://www.hasznaltautoboltom123.hu/

Amint beírtad az oldalad URL-ét, több opció is megjelenik alatta. Nézzük őket sorban.

A következő résznél három nagyon fontos szekció következik, a “Headline”, “Szöveg” és a “Kép”. Nyilvánvalóan ezek fogják képezni a hirdetésed tartalmát.

  • Headline (Főcím): ez lesz a hirdetésed címe. Érdemes rövidre, praktikusra fogni.
  • Szöveg: A hirdetésed szövegét fogja tartalmazni. Maximum 90 karakter hosszú lehet.
  • Kép: Feltölthetsz egy kis képet (max. 100×72 pixel méretű) a hirdetésedhez. Ha nagyobb képet töltesz fel, akkor a rendszer átméretezi, így érdemes a képet a megfelelő méretben előre elkészíteni.

Ahogy megadod a hirdetésed adatait, rögtön a jobb oldalon láthatod is, hogy hogyan fog megjelenni majd az a facebook felhasználóknak. Ha mindent jól csináltál eddig, akkor valami ilyesmit kell neked is látnod:

facebook hirdetés

Itt még lesz egy olyan opció, hogy “Related Page”. Erre valószínűleg nem lesz szükséged, de azért érdemes említést tenni róla. Ezt az opciót akkor érdemes aktiválni, ha tartozik az hirdetésedhez pl. Facebook oldal vagy alkalmazás. Ebben az esetben a Facebook megkeresi ezeket neked és különféle adatokat jelenít majd meg a hirdetés alatt.

A következő szekció a “Choose Your Audience” lesz. It leszűkítheted, hogy hol, kinek, milyen kategóriában jelenjen meg a hirdetésed. Ez nagyon fontos, hiszen így megtalálhatod a számodra legmegfelelőbb célközönséget.

A “Helyszín”-nél kiválaszthatod, hogy melyik országban jelenjen meg a hirdetés. Mivel a mi hirdetésünk egy magyar autókereskedés, így nyilvánvalóan nem érdemes az Egyesült Államokban hirdetni. Így itt adjuk meg Magyarországot. Itt nem csak országra, de akár városra is szükítheted a hirdetés megjelenését.

Már valószínűleg észrevetted, hogy a jobb oldalon megjelenik két adat, az “Audience” és a “Suggested bid”. Az elsőben azt láthatod, hogy hány embernek

lesz elérhető a hirdetésed, a másikban pedig, hogy mekkora összeget kell majd rászánnod a hirdetésre (erre részletesebben kitérünk később). Ezek az adatok folyamatosan változnak attól függően, hogy hogyan módosítod a beállításokat.

Az “Életkor” és a “Nem” valószínűleg nem szorul különösebb magyarázatra. Mi itt a következőket adjuk meg:

  • Életkor: 18+
  • Nem: Férfi

Általában 18 év felettiek vásárolnak használt autót, és valószínűleg inkább férfiak mint nők.

További beállítások:

  • “Precise Interests” – itt megadhatsz kulcsszavakat, amelyeket a Facebook leellenőriz és összehasonlítja azokkal a felhasználókkal akik hasonló kulcsszavakat adtak meg a profiljukban érdeklődési körnek.
  • “Broad Categories” – a célközönséget kategória alapján határozhatod meg.
  • “Connections” – itt további beállításokat adhatsz meg, hogy kinek jelenjen meg a hirdetésed. Az “Advanced connection targeting” opciónál azt adhatod meg, hogy a hirdetés csak azon felhasználók számára jelenjen meg, akiknek valamilyen kapcsolata van az oldaladhoz, alkalmazásodhoz stb. Ha ezt választod akkor meg kell adnod a Facebook oldalad, alkalmazásod nevét. Ebben a példában én az “Anyone” opciót választom, hogy a hirdetés mindenki számára megjelenjen.
  • “Friends of Connections” – itt olyan felhasználókat célozhatsz meg akiknek a barátai “Lájkoltak” bizonyos Facebook oldalakat, alkalmazásokat.

Ezzel a szekcióval is végeztünk, eddig így néz ki ez a rész:

facebook hirdetés target

Amint látható, a fenti beállítások alapján a hirdetés 248,140 felhasználónak fog megjelenni, és az ajánlott hirdetési összeg $0.07–$0.19 USD között van. Ez azt jelenti, hogy ennyit kell majd fizetni minden megvalósult kattintás után.

Végül ki kell töltenünk a “Campaign, Pricing and Schedule” szekciót. Itt fizetési beállításokat adhatunk meg, valamint a hirdetési kampányunkkal kapcsolatos információkat. Nézzük ezt is sorban:

  • “Fiók pénzneme” – ha ezt HUF-ra állítod a “Suggested bid” nem USD-ben, hanem magyr forintban jelenik majd meg.
  • “Account Country” – Itt válaszd ki “Hungary”-t, ha a bankszámlád Magyarországon van.
  • “Fiók időzónája” – Ez automatikusan kitöltődik, de azért nem árt leellenőrizni.
  • “New Campaign Name” – Itt adj meg egy egyedi nevet a kampányodnak.
  • “Campaign Budget” – Itt beállíthatod, hogy mekkora összeget használjon fel a rendszer a hirdetésedre naponta.
  • “Campaign Schedule” – Itt beállíthatod a hirdetés kezdő és befejező dátumát.
  • “Pricing” – És végül itt kiválaszthatod, hogy a rendszer kattintás alapú, vagy megjelenés alapú számlázást használjon. Ha a kattintás alapút választod, akkor csak akkor vonnak le tőled pénzt, ha valaki rákattintott a hirdetésedre. Ha a megjelenés alapút választod akkor minden 1000 megjelenés után kerül az itt megadott összeg levonásra. Én a kattintás alapút fogom választani, és ezt is ajánlom mindenkinek.

A “Suggested bid” az én esetemben 7 Ft–19 Ft HUF között van. Ez azt jelenti, hogy licitálni kell, mert mások is hirdetnek az én célközönségemnek. Ahhoz, hogy a hirdetésem a leggyakrabban és a legjobb helyen jelenjen meg érdemes 15-19 forint között beállítani a kattintás összegét. Így néz ki a végső beállításom:

facebook hirdetés áraEzután kattints a “REview Ad” gombra, hogy még egyszer leellenőrizhesd a hirdetésed adatait. Ha minden OK, kattints a “Megrendelés feladása” gombra. Ezután már csak fizetned kell a hirdetésért amit megtehetsz bankkártyával, vagy PayPal számlával.

fb hirdetés fizetésAmint a fizetés megtörtént és megerősítésre került, a hirdetésed aktiválódik automatikusan. Ha bejelentkezel a Facebook fiókodba, a bal oldali menüknél lesz egy olyan opció, hogy “Hirdetéskezelő”, itt nyomon követheted a hirdetéseidet és különféle statisztikákat.

Hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.