Endomorf alkat diétája, MEZOMORF TESTALKAT:


Endomorf testalkat és a testmozgás

Tweet Bár kevesen tudják, de az embereket alapvetően három testalkati sémába sorolhatjuk, így beszélhetünk ektomorf, endomorf és mezomorf típusokról. Miután az ektomorf, azaz a súly- és izomgyarapodásra rendkívül nehezen képes testtípusról korábbi cikkünkben már mindent kiveséztünkezért most itt az ideje, hogy megnézzük a másik végletet, vagyis az endomorf típusú emberek sajátosságait.

Mit kell tudni az endomorf testalkatról?

endomorf alkat diétája

Az endomorf alkatú emberek alapvetően erősebb testfelépítéssel rendelkeznek, és jellemzően hízékonyabbak, mint a nagy átlag. Ennek az oka genetikailag az, hogy nagyobb koncentrációjú a szervezetükön belül a zsírfelhalmozódás, ezen felül pedig izomzatuk sem tekinthető különösebben definiáltnak.

endomorf alkat diétája

Erős csontozat, rövid végtagok, széles csípő, vastagabb ízületek és széles bordakosár jellemzi ezeket az embereket, akik kifejezetten nehezen szabadulnak meg a felesleges endomorf alkat diétája, még a szigorú edzéstervek és a diéták is alig használnak, ellenben van előnyük is: rendkívül könnyedén tudnak izmot építeni magukra, amit érdemes lehet kihasználniuk a fentieket egyensúlyozandó.

Edzés endomorf testalkattal Mivel az imént említett módon az endomorf testalkatúak könnyedén izmosodnak, ezért esetükben értelemszerűen a súlyzós edzéseket érdemes erőltetni, hiszen ezzel fogyni ugyan nem lehet, de néhány izmosabb és formásabb testrész — pláne a karok, a lábak és a mellek — egyensúlyozhatnak némi felesleges zsírpárnát.

  1. Endomorf testalkat vagy? Akkor az erősportokat neked találták ki.
  2. Gyaloglás vagy kerékpár 45 percig, folyamatosan, közepes tempóban.
  3. Válassza az Oldal lehetőséget Endomorf testalkat Endomorf testalkat piknomorf, robusztus, vaskos testalkat a harmadik típus a mezomorf és ektomorf mellett.

Persze vannak férfiak, akik nem akarnak izomkolosszusokká válni, a nők esetében pedig pláne nem jellemző mindez, arról nem is beszélve, hogy milyen fárasztó ilyen sok izmot felépíteni. Hogy esetükben mi a teendő?

endomorf alkat diétája

Elsőként például felpörgetni az anyagcserét, amihez a magas ismétlésszámú edzések jelenthetnek jó megoldást, ezáltal a szettekkel akár ismétlésig is elmehetünk. Szintén kitűnő alternatíva a kardió edzés, ami a súlyzós mozgásformák mellett legyen minél gyakoribb.

endomorf alkat diétája

Fordítsunk figyelmet a minél összetettebb gyakorlatokra, legyen sok emelés, evezés, fekve nyomás, szakítás és beülés, hiszen ezekkel lehet a legtöbb kalóriát elégetni, ami ilyenkor kifejezetten lényeges lehet. Táplálkozás endomorf testalkattal A táplálkozás terén nincs egyszerű dolguk az endomorf testalkatúaknak, hiszen ők azok, akik mindentől, még a levegőtől is híznak.

  • 17 hét a fogyáshoz
  • Az endomorf testalkat és a zsírégetés III.
  • Hatályos:
  • Táplálkozás és edzés testtípus szerint | Clean Eating Magyarország
  • Míg az endomorf vagy mezomorf alkatnál fontos az ételek kalóriatartalma, az ektomorfnál nyugodtan lehet magasabb kalóriatartalmú ételeket fogyasztani.
  • Melyik alkat hogyan égeti a zsírt? Így egyél és eddz a testalkatod szerint - Fogyókúra | Femina
  • Gaia gyógynövények a fogyáshoz
  • Súlycsökkenés 95 kg- tól 70 kg- ig

Ennek megfelelően a cél a zsírégetés beindítása, miközben rendkívül nagy figyelmet kell fordítani az adagokra, illetve az ételek összetevőire. Ennek fényében a napi kalóriabevitelünknek maximum a 20 százaléka legyen például szénhidrát, miközben igyekezzünk minél több teljes kiőrlésű gabonából készült élelmiszert fogyasztani, a zsírbevitelt pedig csökkenteni, méghozzá a fehérje javára, így együnk sok csirkét, halat, tojást, marhahúst és így tovább. Ha mégis egyszerű szénhidrátot eszünk — azaz cukros, fehérlisztes dolgokat - azt mindig tegyük edzés előttre, vagy mindjárt a mozgás utáni időszakra.

Próbáljunk meg minél több zöldséget enni — gyümölcs is mehet, ha nincs benne sok cukor —, endomorf alkat diétája folyadékbevitelünket 3 literre növeljük legalább. A villámdiéták az endomorf testalkatúak számára nem hoznak eredményt, csak teljes és végleges életmódváltással érhetünk el tartós változást, amihez hozzájárul, hogy naponta alkalommal étkezünk, rendszeresen mozgunk, és kimagasló figyelmet fordítunk arra, hogy mennyi kalóriát viszünk be a szervezetünkbe, hiszen annak követése nélkül nem lesz eredmény sem.